2013. április 23., kedd

Böngészde - Might and Magic: Heroes Kingdoms


A Heroes sorozat sem kerülhette el a mai trendeknek megfelelő Free-to-Play adaptációt, aminek következtében megszületett a legendás körökre osztott stratégia, böngészős változata.



Korábbi írásaimban nem lepleztem, hogy a Heroes of Might and Magic sorozat a stratégiai játékok műfajában a kedvenc darabom, így igen nagy érdeklődéssel vetettem bele magam a játék böngészős változatába, hogy alaposan kiismerjem ezt az új világot. Természetesen bennem volt a csalódástól való félelem, és természetesen alaptalanul, hisz az Ubisoft a The Settleres Online-nal már bizonyította képességeit ezen a téren. De nézzük, mit is tartogat számunkra a legenda metamorfózisa!
A játékba belépve rögvest egy komoly választás elé kerülünk, hisz több fajta szerver áll rendelkezésünkre. Egyszer dönthetünk a coop játékmód mellett, közösen játszva egyik barátunkkal, majd ott van a PvP szerver, ahol a humán játékosok esnek neki egymás birodalmának szétcincálásába, majd végül a szintén humán játékosokat felvonultató, de NPC ellenfeleket használó világ. Mivel jobb szeretek békességben építkezni és a játékra szabott időt magam beosztani (azaz nem befolyásolhatja más játékosok fosztogatásai, támadásai, melyek komoly felkészüléseket és időt igényelnek), ezért utóbbi szerver mellett döntöttem, melyen keresztül mutatom be a Heroes Kingdoms világát.
Öt faj áll rendelkezésre, melyek között a Haven (paladinok), Academy (mágusok), Inferno (démonok), Necropolis (élőholtak), Sylvan (elfek) találhatóak meg. A számunkra szimpatikusat kiválasztva, következhet az egyedi bónuszokkal rendelkező hős felfogadása, mely után rögvest a négyzethálósra osztott térképen találjuk magunkat, ahol várunk foglal helyet. Kicsit beljebb merészkedve, megtekinthetjük szerény 5X5 mezős birodalmunkat, melyen a 4 rendelkezésre álló bányánkat is felleljük, míg a maradék mezők felszabadításra várnak az ellenséges hordákkal szemben. A megszokott nyersanyagokkal gazdálkodhatunk, fa, vasérc, gyémánt, kristály, higany, és az elengedhetetlen arany, így ezeknek megfelelő bányák állnak rendelkezésre, amik véletlenszerűen kerülnek kisorsolásra kezdetekkor, majd későbbiekben céltudatosan foglalhatunk olyan mezőket, ahol a számunkra igényelt alapanyagokat kinyerhetjük.
A várunkba belépve találkozhatunk a megszokott renderképes központunkkal, ahol különféle építkezési lehetőségeket kell feloldanunk az ott tanyázó szörnyek legyőzésével. Ennek meglétével a rendelkezésre álló nyersanyagokból új, helyhez kötött épületeket húzhatunk fel, amik között a seregtoborzásra alkalmas forrásokat, populáció és nyersanyagnövelő épületeket, raktárakat, piacteret és egyéb nélkülözhetetlen struktúrákat lelünk meg. Ezzel ellentétben, a várunk körül található mezőket teljesen szabadon építhetjük be az általunk preferált további épületekkel, melyek között a bányák termelését növelő, az állomásozó csapatok számának keretét bővítőket, valamint további populációnövelő épületeket találunk az igen érdekes kincskereső lehetőség mellett. Mind a várban található építmények, mind pedig a mezőkre felhúzottak több szinttel rendelkeznek, csak úgy, mint a bányáink termelése.
Mivel a körökre osztottság megvalósíthatatlan lett volna, éppen ezért minden építkezés, támadás vagy a lények képzése valós időben zajlik, méghozzá nem keveset igénybe véve, éppen ezért igen kimért, lassú tempóval rendelkezik a játék, ami alatt bőven megfontolhatjuk, hogy mit szánunk következő lépésnek. Ennek óriási előnye, hogy annak ellenére, hogy kevés (napi 10-15 perc) időt kell szánni a játékra, mégis gyors léptékben fejlődhetünk, mely 3 ágazatra lett lebontva. A játék folytonosan díjazza katonai, gazdasági és építkezési teljesítményünket, amik révén újabb lehetőségek nyílnak meg előttünk.
Természetesen ezúttal is hőseink lesznek a játék kulcsszereplői, akik folytonosan fejlődnek az építkezésekért és csatákért járó tapasztalati pontok révén, melynek jutalma a képesség pont, melyet három, általunk előre kiválasztott kaszt között oszthatunk szét. A rendelkezésre álló lehetőségek száma igen szép skálát mutat, és mi magunk döntünk arról, hogy vezérünket mivé kívánjuk kiképezni. Válhat belőle kereskedő, építő, támadó és védő harcos, mágus, hogy néhányat említsek. Ezek mindegyike alképességekre bomlanak, melyek hatékonyságai 3 szinten emelhetőek, fokozatosan egyre több képesség pont fejében. Nem Heroes játékról beszélnénk, amennyiben nem kerültek volna be artifactek szép számmal, amiket kalandjaink során zsebelhetünk be, hogy hősünkre ruházva, tovább emelje tulajdonságai színvonalát.
A felvonultatott fajok mindegyike 7 különféle lénnyel rendelkezik, plusz a seregek hatékonyságát növelő ostromgépekkel, ezek mindegyike magasabb szintekre emelhető az erősebb lények toborzásához. Igénybevételükhöz mindenképp a hősünknél rendelkezésre álló 7 slotot kell igénybe venni, hogy támadásokat tudjunk indítani az ellenséges csoportok ellen, és vezérünk csupán varázslataival, valamint harci, védelmi és mágia tulajdonságaival képes passzívan befolyásolni a csaták kimenetelét. Sajnálatos módon jelentős élményfaktortól fosztották meg a játékot annak kapcsán, hogy minden csatározás automatikusan zajlik le körökre osztott rendszerben, amire nem lehetünk befolyással. Ez érthető, mivel nem feltétlenül ül egy időben két játékos a gép előtt, viszont az NPC ellenfelekkel szemben igazán lehetett volna alkalmazni a saját kezűleg kiadott parancsok lehetőségét, mivel a támadó seregek a cél mellett megtorpanhatnának és kivárhatnák a játékos ismételt parancsát. Az estleges támadásokra - amennyiben időben észrevesszük - lehetőség nyílik felkészülni megfelelő védelmet felállítva, ha kikémleljük ellenségünket. Ha nem élnénk ezzel a lehetőséggel, akkor nemes egyszerűséggel őrjáratba küldhetjük védőinket, hogy a gép ne automatikusan válogassa össze a csata szereplőit a várban sorakozó lényeink közül. 
Ahogy említettem, az ellenfelekkel szemben folytatott hadviselés szerver függő, amíg az egyiken humán játékosokat támadhatunk és foglalhatjuk el váraikat, addig az NPC szerveren szintén humán játékosokkal leszünk egy világban, de az egymás elleni támadásra nincs lehetőség, csupán klánok alakítására, melyek között versengés zajlik, Asha könnyeinek megszerzéséért. A NPC szerverek ciklikus eseményekkel rendelkeznek, amikor is a sötét elfek támadása életbe lép. Ezen lények, különféle portálokon át lépnek a világba és vernek tanyát (Rift), hogy sorozatos támadásaikkal gyengítsék a játékosokat. A Riftek ellen vívott csatákhoz komoly seregekre lesz szükségünk az ott található nagy létszámú seregek leveréséhez, melyek több szintre vannak bontva, mindegyikhez különféle jutalmakat kapcsolva.
Minden világ rendelkezik egy céllal mely a történetbe lett ágyazva a ciklikusság mellett. Az általam bemutatott világban a játékosoknak és klánoknak a bizonyos időben megjelenő és brutális védelem alatt álló Asha istennő könnyeit kell összegyűjteni és oltárt emelni számára. Amellett, hogy a könnyek speciális képességgel ruházzák fel a játékost, a szerver megnyerését is szolgálják, hisz az a klán tudhatja magáénak a győzelmet, amelyik begyűjt 13 könnyet és felépíti számára az igen költséges oltárokat.
A szerver obejektívát figyelmen kívül hagyva is igen élvezetes játékot képes biztosítani a Heroes Kingdoms, mivel beépített questeket sorakoztat fel, melyek között különféle, a fejlődésünkhöz kötött célok vannak kitűzve. A világtérképen különféle NPC -k által uralt objektumok találhatóak, melyek megszerzése különféle bónuszokkal látják el a játékost, de mégis a legélvezetesebb részét a játéknak a folytonos fejlődés, építkezés, a seregek toborzása, a nyersanyagokkal való gazdálkodás és állandó csatározások, az új területek meghódítsa jelentik, melyek még, ha csupán árnyékában is, de visszaad valamennyit a Heroes sorozatból.
Megjelenítés szempontjából leginkább a sorozat negyedik részét idézi a szép élénk színű, csillogó grafikájával és rajzolt szörnyeivel, melyek, ha nem is képeznek egy magas színvonalat, mégis ad egy mesés bájt az egész játéknak, amitől pofássá válik a prezentáció.



A hanghatások, zenék terén sajnos ez már nem mondható el, mivel azok nem is léteznek érthetetlen módon, így nem fog a sorozat védjegyévé váló dallamos muzsika a fülünkbe csendülni.
Free-to-Play játék lévén, rendelkezésre állnak különféle pénzért vásárolható kiegészítő lehetőségek, amik között akadnak olyanok is, melyek képesek rendesen megborítani az erő egyensúlyokat, és egy tapasztalatlanabb, kisebb játékos is érvényt tud szerezni magának pénze révén a szorgalmasan építkezőkkel szemben. Óriási hibájának tartom ezt a játéknak, hisz aki valós pénzét állítja a játékélménnyel szemben, az irreális előnyökhöz képes jutni.
Összefoglalva; a Might and Magic Kingdoms mindenféleképpen egy remek böngészős stratégiai játék, bájos grafikával és számtalan lehetőséggel az építkezés, gazdaság és hódítás terén, melyekkel hosszú időre képes bevonzani a játékost a számára szimpatikus játékformákban, ami jól működik körökre osztottság nélkül is. Remek dolognak mondható, hogy született egy ilyen adaptáció, ugyanakkor elmondható róla, hogy jóval több mindent ki lehetet volna préselni a nívós címből. Félig Heroes of Might and Magic, félig pedig valami új.

Műfaj: valós idejű stratégia
Megjelenés éve: 2009.
Fejlesztő: Ubisoft
Kiadó: Ubisoft
Zerko 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése