2017. június 3., szombat

Mobil - Mortal Kombat X


Megvallom őszintén, hogy nagyon szkeptikusan indítottam el a Mortal Kombat X-et, de szerintem sokan lehetnek ezzel így, amikor egy nagygépes verekedős játék mobilverziójával találkoznak először. Még ha nem is vagyok teljes mértékben elégedett a játékkal, kellemeset csalódtam abban, hogy egyáltalán működik a formula.
Mert ugye, miképpen működhetne egy több gombos kombózásra alapozó verekedős játék érintőképernyővel? Természetesen primitíven, és talán ezen oldalával is érdemes a játék ismertetését indítani, bár sokat nem is lehet témázni róla, hisz oly egyszerű, mint a faék. Csak nyomkodjuk az ellenfelet, mire két támadássorozatot produkál karakterünk, két ujjas érintés esetén pedig védekezik, az X-Ray csíkra bökve pedig, a karakter fejlettségének és a mérce telítettségének arányában vihetünk be spéci támadásokat. Utóbbinál, valamint a sikeres támadássorozatnál is akadnak felvillanó nyilak, melyek helyes irányba csúsztatása esetén, további sebzés bónuszban, vagy a támadás sikerében részesülhetünk.
Lényegében ennyiben ki is merülne a navigálás, nem is hiszem, hogy lehetne többet, vagy egyáltalán érdemes lenne az érintőképernyő esetében kihozni belőle, mindenesetre a monoton telefongyilkolás ellenére is visszaad némi hangulatot a nagygépes verziókból, a továbbjutásért folytatott küzdelem pedig még inkább kidomborodik, persze míg rá nem un az ember az itt is fellépő kisebb gépi csalásokra, de hamarabb a túlzott ellenfél túlerőre.
Alapból három karakterrel indítunk, mindegyiküket egy-egy kártyalap szimbolizálja, majd újabb lapok begyűjtésével, szabadon variálhatjuk csapatunkat, ugyanis a teljes trió harcba száll egy ütközetnél, ahol tetszés szerint váltogathatunk közöttük. Ugyanennyien képviseltetik magukat az ellenfelek is, csak gyakran erősebb, vagy jelentősen erősebb karakterekkel, minek következtében van, hogy számos vereséget kell elszenvednünk, hogy a bezsebelt XP fejében erősödjenek harcosaink. A sikeres küzdelem esetén pedig aranytallérokkal gazdagodhatunk, melyet különféle fejlesztésekre költhetünk, mint az elsődleges támadást, spéci támadást, vagy éppen a kiegészítő tulajdonságokat erősítve, alkalomadtán pedig eszközöket kombinálva érve ezt el.
Ez némi színt visz a játékba, hogy az ember újra és újra nekirugaszkodjon a klasszikus karakterek elpüfölésének, ugyanis ezekből szoktak kikerülni a keményebb harcosok (Ermac-kot mindenki meg fogja gyűlölni egy életre), amíg a rengeteg tölteték figura, nem többek, mint a régi karakterek klónjai, de teljesen jellegtelenek, és sajnos a játékos is ezekkel fog indítani.
A játékmódok között nem fogunk elveszni, ugyanis csupán három akad. Amíg a Shao Khan tornyában 100 küzdelemben kell megfelelni, melyekhez időnként játékmenet módosítók vannak hozzárendelve, addig a Battle Mode számtalan tornyot rejt magában, minden toronynál 6-8 összecsapást biztosítva, átvezetve a játékost a Mortal Kombat világokon. Free-to-Play játék esetén, természetesen kell lennie hátulütőnek, az pedig a lélektallérokban nyilvánul meg, ugyanis ezek szükségesek, hogy három karakter elhalálozása esetén, újra benevezzünk Shao Kahn tornyának kihívásaihoz, méghozzá nem is csekély, 50 talléros összegért. Természetesen nem muszáj kapásból ezeket vásárolni (előbb-utóbb az), a Battle Mode-ból apránként, hosszas és kitartó játékkal összegyűjtögethető, hisz egy-egy torony elpusztításakor, némi arany és lélektallér üti markunkat.
A Battle Mode sem nyújt lehetőséget a végtelen próbálkozásra. Pár kudarc után, harcosaink életereje lemerül, és 1-1 zöld lélektallér fejében tölthetőek vissza, vagy pedig marad a 7-10 perces várakozás az automatikus regenerációra, csak a probléma, hogy hamarabb kimerülnek a karakterek, minthogy a monoton püffölés unalomba fulladna. Természetesen van egy online mód is, ahol próbára tehetjük képességeinket, mondanom sem kell, hogy minden azon múlik, ki mennyi pénzt fordított a játékra, mennyire drága karaktert vásárolt, továbbá milyen értékben költött rá fejlesztéseket, szóval értelmetlen az egész, és ebbe szalad bele az egyjátékos mód is egy idő után, ugyanis előbb-utóbb olyan erős ellenfelekbe botlunk, melyeket vagy a végtelenségig kitartó újrapróbálkozásokkal és XP zsebelésekkel tudunk leverni, vagy ennek megkerülésére a játékos kinyitja a pénztárcáját.
A harmadik egy folytonosan frissülő opció, ahol fix karakterrel kell a felállított tornyon végighaladva leverni az ellenfeleket, hogy külön jutalomban részesüljünk, majd azt szétszórjuk harcosaink között, de ezen felül akad egy szintén frissülő kihívás lista is, némi bónusz fejében, ám csak óvatosan az update-ekkel, mert utána hirtelen megszaporodnak a technikai panaszok a felhasználók részéről.
Röviden összegeznem kellene, akkor talán azzal tudnám a legjobban összefoglalni, hogy a Mortal Kombat X, jobban működik, mint amennyire az ember gondolná, hogy alkalmazható egy verekedős játék érintőképernyős irányításra. Van benne cseppnyi meglepetés érzet, amikor az ember sorra nyomja az ütközeteket és jól elszórakozik vele - persze amíg ki nem fulladnak a karakterek -, de semmi több monoton képernyő nyomkodásnál, minimális taktikai lehetőségekkel meghintve, amíg az online rész kizárólag a Pay-to-Win szemléletről szól, majd ebbe csúszik bele az egyjátékos mód is. A grafika viszont pazar, részletesen és látványosan kidolgozott karakterekkel, helyszínekkel, amíg az audio fronton a klasszikus PS2-es dallamok köszönnek vissza, alaposan megizzasztva a komolyabb készülékeket is, csak ez mind körítés az amúgy darabos harcrendszer elkendőzéséhez.
Kizárólag annak ajánlom, aki tényleg nem tud 5 percig meglenni verekedős játékok nélkül, mert amennyire még játszható lenne, azt a maradék élményt csírájában fojtja el a pofátlan pénzlehúzásra felépített rendszer. Nem is találkoztam még korábban ilyen F2P játékkal, ahol ennyire beszorították a játékos lehetőségeit. Jó, persze a shopban széles a választék…

Műfaj: verekedős
Megjelenés: 2015. (Android, iOS)
Fejlesztő: NetherRealm Studios
Kiadó: Warner Bros. Entertainment Inc.
Zerko  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése