2016. augusztus 22., hétfő

A kártyák ura - The Elder Scrolls: Legends béta bemutató


A Bethesda egyértelműen azt a piaci rést kívánja becélozni, mely olyan játékosokat szippanthat be, akik még nem nyúltak a napjainkban igen népszerű, a Magic: The Gathering szabályrendszerére épülő kártyajátékok paklijaihoz, vagy azokban nem találták meg azt az élményt, amit keresnek.
Az Elder Srolls világára építő kártyajáték elkészítésével nagy fába vágták a fejszéjüket, főleg, ha a Hearthstone népes táborából is szeretnének lecsípni egy szeletet, melyet a játékkal töltött idő után, abszolút nem tekintek lehetetlennek, bár, maguk a fejlesztők is állították, hogy nem riválist kívánnak az asztalra állítani, hanem inkább a paklival még nem rendelkezőknek egy újfajta élményt nyújtani.
Már a béta verzió is hozza azt a színvonalat - főként összetettségében -, hogy mindenképp a Hearthstone riválisaként lép fel a The Elder Scrolls: Legends. 



Természetesen az alapként szolgáló szabályokon nem változtattak, van két egymással szemben helyt foglaló játékos, akik rendelkeznek egy-egy hőssel (avatar), melynek 30 életerőpontja van. A játék nyitányaként, mindenki kézbe vesz, a saját maga által összeállított 50 lapból álló pakliból 3 darabot, majd eldöntheti, hogy szeretne -e ezek közül véletlenszerűen cserélni a talonban helyt foglalók valamelyikére.
Az első körben mindenki egy darab manna ponttal kezd, melynek szerepe a kártyák megidézhetőségében rejlik, ugyanis minden lapnak, megvan a maga manna költsége, mely annak alapján emelkedik, hogy milyen értékes lapot tartunk a kezünkben. Manna kapacitásunk körönként eggyel emelkedik, valamint a csatában másodikként lépő fél, körönként egy ponttal növelheti, összesen három alkalommal, hogy váratlan lépésekkel is előrukkolhassunk, mely utóbbiakból töméntelen akad a játékban, annak összetett és finomra csiszolt rendszerének köszönhetően, hogy soha egy pillanatra se gondolhassuk egy játszmáról, hogy azt már megnyertük, vagy éppen elbuktuk. És pont ez a játék legszebb vonása, hogy újításainak, egyedi elgondolásainak köszönhetően, bármikor fordíthatunk a csata kimenetelén.
Leterített kártyáinkkal, két opció közül választhatunk, vagy a négy területre osztott asztalon (melyből kettő a miénk, kettő az ellenfélé) támadunk, egy a lapunkkal szemben helyt foglaló ellenséges lényt, vagy bármelyik oldalon helyt foglaló kártyánkkal támadjuk ellenfelünk hősét. Már itt egy komoly stratégiázási lehetőség lép fel, hisz a baloldalon helyt foglaló lapokkal, nem nyúlhatunk át a jobb oldalon helyt foglaló ellenséges lapokhoz támadási szándékkal, így alaposan meg kell fontolni, hogy seregeinket milyen sorrendben, a csatamező mely térfelén építjük fel.
Az alapok tisztázását követően, nézzük meg a kártyákat, melyek egyfelől több kasztba szedve lelhetőek fel - természetesen az Elder Scrolls világára építve azokat -, másfelől pedig a megszokott színkódokkal van jelölve gyakoriságuk és értékük. Kasztok alapján találunk mágus, íjász, harcos, bérgyilkos, felderítő stb. lapokat, melyek bizonyos alapvető tulajdonsággal bírnak, és ezek beválogatása a paklinkba, kizárja más kasztok lapjait. Típusaik szerint három csoportba oszthatóak, mivel vannak a mezei támadó lapok (lények) és ezek olyan változatai, melyek bónuszokkal is bírnak (azonnali támadás, gyógyítás, az egész oldalt levédi, azaz a hős nem támadható), vannak kizárólag bónusz adó lapok, amik lapjaink támadó és védekező (életerő) pontjait növelik (esetleg az ellenség lapját visszaadják a kezébe, vagy minden lénynek 1 sérülést okoz), valamint vannak az értékes prófécia lapok, melyek szerepe pont a csata állásának fordításában rejlik, ugyanis ezek olyan erős befolyásoló tulajdonságokkal rendelkeznek, mint egy kiválasztott ellenséges lap elpusztítása.
Minden játékos, minden körben egy lappal gazdagodik, ám rendelkezik öt rúnával, melyek egyesével apadnak minden ötödik életerőpont elvesztésével, és ilyenkor egy bónusz lapot kap a kezébe, hogy az elszenvedett veszteségekért, revansot tudjon venni, főleg, ha ez a lap a prófécia kategóriába tartozik. Már most számtalan kártya érhető el, melyeket a sztori módban és szintlépésekkor nyithatunk meg, illetve a játékban szerzett pénz, vagy esetleg valós pénz fejében is vásárolhatunk, amikor is a program véletlenszerűen dobja a megvett pakli lapjait.
Ha már megemlítettem, valóban van egy nagyon jól összerakott sztori mód, egy pofás kis történettel, melynek célja nem csak a játékba való bevezetésben merül ki, hanem számtalan érdekes kihívással is szemben találhatjuk magunkat (rejtőzködő lapok, szélvihar, ami átrendezi az asztalt), a sok értékes jutalom mellett. Ennek végigvitele elengedhetetlen az itt megszerezhető kártyák végett, ahol nem egyszer kell választanunk, hogy mely lapunkat szeretnénk erősíteni, vagy épp melyiket kívánjuk birtokba venni, mely döntések a történetre is kihatással vannak.
Nem utolsósorban, az összesen 20 kihívás (mérget vennék rá, hogy ez még bővülni fog) első fejezetét is teljesíteni kell ahhoz, hogy megnyíljon a PvP mód, majd a második fejezetet követően a nyolc gépi ellenfél és egy boss legyőzését megkövetelő Arena, amibe, ha belekóstoltunk, elérhetővé válik ennek PvP módozata is. Külön megemlíteném, hogy roppant jól működik az ellenfél kereső rendszer, hisz 5-10 másodperc alatt már a csatában találhatjuk magunkat, ahol leginkább meg fog mutatkozni, hogy verhetetlennek hitt kártyáinkat és stratégiánkat, milyen könnyűszerrel és gyönyörűen felépített szisztémával tudják a profik elsöpörni, ami persze fordítottan is igaz, minek révén rengeteg stratégiai elgondolást ismerhetünk meg.
Béta ide, béta verzió oda, a The Elder Scrolls: Legends már most nagyon tartalmas játék mind a játékmódok, mind a begyűjthető lapok tekintetében és komplexitásának köszönhetően, rengeteg stratégiai lehetőség rejlik benne az élvezetes meccsekhez. Engem lenyűgözött a játék, oly mértékben, hogy már ezért a verzióért is hajlandó lennék pénzt kiadni, persze, ha fizetős lenne, de teljes egészében F2P rendszerre épül.



Az egyedüli hiányosságát a prezentációban véltem felfedezni, mert sajnálatos módon nem az Oblivion színes világából, hanem inkább a Skyrimból merítették a designt, ami a lapok kidolgozottsága ellenére is fakó, a kiterített papiruszt jelentő asztal pedig már roppant lehangoló látványt nyújt, de az effektparádén sem ártana turbózni, de hát igen, pont ezért van kint a béta felirat a játékon.

Műfaj: fantasy stratégiai kártyajáték
Megjelenés: 2016. (PC)
Fejlesztő: Dire Wolf Digital
Kiadó: Bethesda Softworks
Zerko
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése