2013. május 19., vasárnap

Igaz ügy - Just Cause


Rico Rodrigues, az egyszemélyes hadsereg új megbízatást kap az Ügynökségtől, mely célja eltávolítani a drogkartellel szövetkező és hatalomra kerülő diktátort, Mendozat. San Esperito gyönyörű trópusi szigete hamarosan háborús övezetté válik… és a játékos terebélyes játszóterévé.
Már a nyitány igen egyedi pörgős ízzel vezeti be a játékost abba, hogy mire számítson a későbbiekben. Rico több ezer méteres magasságból veti ki magát a repülőből, hogy szabadesésben zuhanjon a türkiz tengerbe, az utolsó pillanatban megrántva az ejtőernyő zsinegét. Pár karcsapással egy csónakot veszünk birtokba, kitessékelve a gyanútlan utasokat, majd teljes gázzal haladunk a part irányába, ahol Tom Sheldon, az akció parancsnoka került tűz alá.



A parthoz közeledve felpattanunk a csónak tetejére, elrugaszkodunk és ernyőbontással lavírozunk az ellenséges csoport fölé, hogy bezárva ernyőnket, egyenest a nyakukba ugorva szórjuk rájuk a halálos ólmot. A gyors leszámolást a platós kocsin található gépfegyver mögé pattanás biztosítja, míg Sheldon padlógázzal hajt el a kormánykatonák elől, akiket hosszú sorozatokkal igyekszünk távol tartani pusztító robbanások közepette, mígnem túl erejük már jelentősen fölénk kerekedik, de akkor a hídon áthajtva megjelennek a szövetséges vadászgépek, szétbombázva járműveiket. És ez csak a kezdet.
Maga a játék története egy nyolcvanas évekbeli akciófilm gagyiságával vetekszik, mégis valami hihetetlen módon passzol az egész környezethez, csak úgy, mint Rico karaktere. A játék lényege messze keresendő a sztoritól, mivel az önmagában a helyszínben rejtőzik, egy festői szépséggel megvalósított, teljesen szabadon bejárható trópusi sziget, temérdek pusztításra alkalmas arzenállal és járművel, hogy szabadon koreografált akció keretében szabadítsa fel a játékos a sziget lakóit Mendoza és a kartell elnyomása alól, a hangsúly pedig az akción van.
Maguk a főküldetések sem terjednek ki másra, mint az örökös pusztításra, melyeket remekül egészítenek ki a több mint 300 mellékküldetések, ahol már némi változatosságot lelhetünk a bizonyos járművek eltulajdonításában és különféle szállítmányok megszerzésében. A magas számmal jelen levő feladatok elkerülhetetlenül ismétlődésbe torkollanak, ami némi monotonitást képes vinni a játékba, de ennek elkerülésére állunk birtokában a szinte végtelen szabadságnak, mellyel azokat megoldhatjuk -a lopakodás kivételével, mert ez, nagyon nem az a játék. Az állandó pörgéshez és a minél tökéletesebb kivitelezéshez egy remek irányítást sikerült párosítani, gyorsan elérhető funkciókkal, amit az automata célzás tesz teljessé, hogy az akció lendülete véletlenül se törjön meg.
A játék célja, a tartományokra osztott sziget felszabadítása a gerillaharcosok és a szövetséges kartell segítségével. Ehhez először destabilizálni kell az adott tartomány politikai befolyását, különféle szabotázs akciókkal, majd ezt követően sorjában, fegyveres összecsapásokkal elfoglalni a településeket. A játék folytonosan számlálja a gerillákkal fenntartott kapcsolatunk sikerességét, melynek fejében számos újabb járművet nyithatunk meg, az egyszerű cross motoroktól kezdve, a gépfegyverrel felfegyverzett Hummeren át, a harci helikopterekig bezárólag, melyeket megfejelik a különböző extra ügynökségi eszközök. Ezek többségét a mentési, életerő és lőszer feltöltő helyül szolgáló bázisokon érhetjük el, míg kisebbik hányadukat bármikor igénybe vehetjük a PDA-n berendelt légi szállítás segítségével.
A terebélyes szigeten különféle gyűjtögethető tárgyak is el vannak szórva, melyek fontossága nem csak az általuk szerzett pontokban és az azok révén megnyitható járművekben, hanem a sziget felfedezésének élményében is rejlik.



A széles arzenált (kétkezes pisztoly, revolver, különféle gépfegyverek és karabélyok, rakétavető, shotgun, mesterlövészpuska, gránát, C4) olyan plusz eszközök színesítik, mint az állandóan magunkon hordott ejtőernyő, melyet a magasból leugorva vagy egy száguldó kocsiból kiugorva vehetünk igénybe, amihez társul, a mindjárt a játék elején megszerzett kilőhető kampó, aminek segítségével gépkocsikra kapaszkodva siklóernyőzhetünk.
A feladok helyszíneinek megközelítése és látványos megoldása, mindig csak a saját fantáziánkon és ügyességünkön múlik, amihez szükségünk lesz egyre bővülő készleteinkre, a fokozatosan erősödő ellenfelekkel szemben, mert míg a kezdetekben csupán apró falvakat foglalunk el, a későbbiekben nagyobb városokkal és katonai bázisokkal kell felvennünk a harcot.
A Just Cause minden perce színtiszta játékélmény, a végtelennek tetsző szabadság végett, mellyel bebarangolhatjuk San Esperito festői szigetét és látványos, saját tervezésű akció közepette feldúljuk azt a számtalan rendelkezésre bocsájtott eszközzel, miközben pörgős latin zene dübörög a háttérben. A PlayStation 2 egyik legélvezetesebb és legemlékezetesebb akciójátékát tisztelhetjük személyében.

Műfaj: külső nézetes sandbox akció 
Megjelenés: 2006. (PlayStation 2, Xbox, PC, Xbox 360)
Fejlesztő: Avalanche Studios
Kiadó: Eidos Interactive
Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése