2013. május 29., szerda

Furfangos masinák - The Incredible Machine


A videojátékok szépségei nem csak a határtalan, epikus kalandokban mutatkoznak meg, ahol a világ megmentésére indulunk egy szerepjáték, egy FPS vagy más egyéb műfaj keretében, hanem hogy teret engedett az elmét megmozgató feladatok virtuális átélésének is. Ez a fajta virtualitás volt elengedhetetlen ahhoz, hogy az emberi elmében életre kelő feladványok és játékok, minden korábbi más formától eltérő lebilincselő élményt legyenek képesek kiváltani a játékosból és váljanak sikeressé.
A The Incredible Machine 1992-ben egy roppant érdekes és korábban nem boncolgatott feladvány halmazt tárt a játékos elé, mely során szürkeállományának minden sejtjét igénybe kellett vennie a furfangos rejtvények megoldásához.



Maguk a rejtvények is jelentősen eltértek minden korábbi, a főként szerepjátékokban felbukkanó logikai feladványoktól, hisz eme játékban különös, furcsa masinákat kellett a megfelelő alkatrészek felhasználásával életre keltenünk.
Jeff Tunnel formabontó játékához az ihletet William Heath Robinson és Rube Goldberg század elejei tervei és gépezetei nyújtották, melyek feladatai egy roppant egyszerű tevékenység, minél komplikáltabb, az abszurditásig túlbonyolított megoldása volt.
(Az egyik ihletet jelentő Rube Goldberg rajza)
A játék során ehhez hasonló masinákat kellett az alapkonstrukciót kiegészítve életre keltenünk, hogy egy alapvető feladatot - mint például egy labda kosárba juttatása, vagy tekegolyók célba gurítása -, megoldjunk.
(William Heath Robinson tervrajza)
Az eszköztárunk egy igen széles skálát mutatott, hisz rendelkezésünkre álltak különféle platformok, kötelek, labdák, fogaskerekek, egerek hajtotta mókuskerekek, vödrök, csigák, csövek, ventilátorok, lufik, bicikliző majom, robbanóanyag, tükör, elemlámpa, melyeket, ha megfelelően kombináltunk, a feladvány sikeres megoldásával a gépezet működésbe lépett és elvégezte szánalmas feladatát, több, mint 200 feladványon keresztül. Ezzel a formabontó koncepcióval elnyerte az év logikai játéka díjat, a közönség hangos elismerésén túlmenően.
A játékban lehetőség nyílt arra, hogy külön állítsuk a gravitációs erőt, légellenállást, és lejátsszuk a különböző stádiumban álló gépezetünk mozgását, hogy okuljunk annak hiányosságaiból, vagy az általunk elkövetett hibákból. A masinák sikeres működtetését egy bázis ponttal jutalmazta a program, melyhez hozzátársult a folytonosan visszaszámláló bónusz 1 és bónusz 2 ponthalmaz.
A játék sikerének köszönhetően számos más verzió is megjelent belőle, ahol főként rajzfilmes figurák segítségével kellett a korábbiakhoz hasonló feladványokat megoldanunk, de megélt két számozott, teljes értékű folytatást is, valamint 2011-ben kiadták iPad-re is.

Műfaj: logikai
Megjelenés: 1992. (PC, Mac, 3DO)
Fejlesztő: Dynamix
Kiadó: Sierra Entertainment
Zerko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése